Yuste estará en Oslo en la cena con Ceferin pero no Laporta
Back on top: the season-by-season story of Arsenal’s return to title glory
From the end of the Invincibles and the post-Wenger wilderness years to the steady rise under Mikel Arteta raccoongame.org
The Invincibles were slain in Manchester on Sunday 24 October 2004, when Arsenal’s record 49-match unbeaten run ended in a traumatic, wildly controversial defeat at Old Trafford. It took a month for Arsenal to process their grief and rage; by the time they did, José Mourinho’s remorseless Chelsea had zoomed past them. Though Arsenal were still the most watchable team in England, something had died in them.
Continue reading...Nadine Kessler: "Barcelona y Lyon son, probablemente, los dos mejores equipos de todos los tiempos"
La final de la Champions League que enfrenta el sábado (18:00 horas) a Barcelona y OL Lyonnes en el Ullevaal Stadion de Oslo pondrá fin a la temporada en lo que a competiciones continentales se refiere. Hora de hacer balance por parte de la UEFA y su máxima responsable, Nadine Kessler, que atendió a los medios en una conferencia virtual donde MARCA estuvo presente. "Ha sido un gran año para nosotros. No solo evolucionamos la Champions League femenina para hacerla una competición más atractiva y competitiva, sino que con la incorporación de la Copa Europa hemos demostrado que estamos tratando de construir un sistema. Un sistema que exista ahora, dentro de cinco años y dentro de quince años. Un sistema que impulse un mayor desarrollo a nivel nacional", resumió Nadine.
Padlekjempen Tore Berger (81) er død – tok OL-gull i 1968
Tore Berger har gått bort. Han vil for alltid vært knyttet til Norges eneste gull i sommer-OL fra 1968.
Familien opplyser på Facebook at Berger sovnet stille inn på Bærum sykehus mandag kveld, skriver Budstikka. Han ble 81 år gammel.
I sin aktive padlekarriere kom høydepunktet 25. oktober 1968. Da vant han OL-gull sammen med Steinar Amundsen, Jan Johansen og Egil Søby i Mexico by.
Kvartetten fikk kallenavnet «Gullfireren» etter bragden.
Gullet var det eneste Norge tok i sommerlekene for snart 58 år siden.
Berger tok også EM-gull i 1969 og ble verdensmester året etter. Han ble tildelt Fearnleys olympiske ærespris etter OL-gullet i Mexico.
(NTB)
Kronprins Haakon blir medlem i hovedkomiteen for VM i alpint
Kronprins Haakon har takket ja til forespørselen om å være medlem av Hovedkomiteen for VM i alpint i Narvik i 2029.
– Vi er svært glade for at H.K.H. Kronprins Haakon ønsker å bidra i det viktige arbeidet med VM i alpint i Narvik. Kronprinsens deltakelse understreker både den nasjonale og internasjonale betydningen av mesterskapet, og er en inspirasjon for det videre arbeidet fram mot 2029, sier Hovedkomiteens leder, skipresident Tove Moe Dyrhaug i en pressemelding fra kongehuset.
I tillegg til Kronprinsen og skipresidenten består hovedkomiteen av representanter fra Norges Skiforbund, Narvik kommune, fylkeskommunene i Nord-Norge, Forsvaret, politiet, akademia, reiselivsnæringen og sentrale aktører innen skiidrett og anleggsdrift.
Hovedkomiteen fungerer som et rådgivende organ for styret i VM og skal bidra med råd i planleggingen og gjennomføringen av mesterskapet. Komiteen vil møtes fire ganger i året.
Den skal også samarbeide tett med Det internasjonale ski og snowboardforbundet (FIS). (NTB)
